Τετάρτη 7 Μαΐου 2014

Γίνε και συ υποψήφια δημοτική σύμβουλος, μπορείς!


Γράφει η Γιάννα Τσαγκαράκη.
Γίνε και συ υποψήφια δημοτική σύμβουλος, μπορείς!
Και αν δεν πρόλαβες…τι κρίμα, αλλά κράτα την όρεξη σου για τις βουλευτικές. Αυτές είναι και πιο ενδιαφέρουσες.


Να μην παρεξηγηθώ, δεν έχω κάτι προσωπικό με όλες αυτές τις κυρίες.
Αντιθέτως, είμαι υπέρ των γυναικών στην πολιτική, μια και έχουμε αποδείξει τι είμαστε ικανές να καταφέρουμε, σε πολλά επίπεδα.

Αλλά επειδή οι μέρες πλησιάζουν κι εγώ πολιτικά δεν ήμουν ποτέ τοποθετημένη σε συγκεκριμένη παράταξη, άρχισα να ψάχνομαι στο πού θα τοποθετήσω τον πολύτιμο σταυρό στο ψηφοδέλτιο, παρακολουθώντας την πορεία των υποψηφίων γυναικών και διαβάζοντας τα βιογραφικά τους.
Σε αυτό το σημείο ξεκίνησαν οι απορίες μου.

Πώς ακριβώς θέλετε να με πείσετε κυρίες μου, για να κερδίσετε την ψήφο μου;
-Με το να διαφημίζετε τον αριθμό των πτυχίων σας και των διδακτορικών σας;
«Η μόρφωση είναι θέμα συμπεριφοράς», έλεγε ο φιλόσοφος Σωκράτης.

-Με το να με ενημερώνετε τι θέση έχετε στην αγορά εργασίας και πόσα ακίνητα και επιχειρήσεις σας ανήκουν;
Είναι προκλητικό, όταν ο περισσότερος κόσμος έχει χάσει την περιουσία του επειδή έμεινε άνεργος.

-Με το να δημοσιοποιείτε φωτογραφίες της προσωπικής σας ζωής και της οικογένειας σας;
Όλες μας θεωρητικά είμαστε καλές μανούλες, αλλά αυτό δεν αποτελεί κίνητρο για να σας εμπιστευτώ.

-Με το να προκαλείτε με την εικόνα σας και να απολογείστε για την ωραία εξωτερική σας εμφάνιση;
Η γυναικεία αντιζηλία είναι στη φύση της γυναικείας ταυτότητας.
Είμαστε ανταγωνίστριες, κάνε κάτι να σε δω ως σύμμαχο, όχι ως πιο όμορφη από μένα.
Η αλληλεγγύη μεταξύ μας έχει πιο δημιουργικά αποτελέσματα…

Σαφώς και διάβασα και παρακολούθησα αξιόλογες υποψήφιες με μετρημένο λόγο και εικόνα, αλλά δυστυχώς τα «ψώνια» υπερτερούν για άλλη μια φορά.
Βρίσκονται στην πρώτη θέση του κοινωνικού γίγνεσθαι, οδηγούμενες πάντα από ένα συγκεκριμένο πολιτικό σύστημα, συνήθως όχι ανεξάρτητο -όσο κι αν προσπαθούν να μας το πλασάρουν έτσι.
Και εδώ είναι που θυμώνω.
Ο καθένας μας έχει το δικαίωμα έκφρασης σε αυτά που πιστεύει, να τα υποστηρίξει και να φτάσει στους στόχους του.
Δεν απαιτώ οι απόψεις μου να ταυτίζονται με το υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο.
Αλλά θα προτιμούσα να είμαστε, τουλάχιστον οι γυναίκες, λίγο πιο αληθινές.

Εννοείται πως θέλουμε τα καλύτερα.
Έχουμε όνειρα, φιλοδοξίες, οράματα, βρείτε τον τρόπο όμως που θα μας κάνει και αυτή τη φορά ξεχωριστά πλάσματα και όχι μια επανάληψη της τραγικής πραγματικότητας των τελευταίων χρόνων, με το να δίνετε υποσχέσεις στους νεροκουβαλητές ψήφων σας, για τις προσωπικές τους πεποιθήσεις.

Αφήστε στην άκρη τις δηλώσεις για την υποτιθέμενη προσωπική σας…κρίση, για τις απίστευτες επιθυμίες σας προς το κοινό καλό -όνειρα θερινής νυκτός- και οτιδήποτε συνοδεύεται από υπερπαραγωγές φράσεων, για να προκαλούνται οι εντυπώσεις.
Η σεμνότητα και η ταπεινότητα είναι πάντα δυνατοί σύμμαχοι σε κάθε αγώνα της ζωής.

Προάγετε τα πιστεύω και την όρεξή σας με απλούς καθημερινούς τρόπους, βγείτε έξω στον κόσμο, γίνετε ένα με τους πολίτες, όπως το κάνουν ήδη κάποιες σήμερα  -αλλά δυστυχώς δεν αρκούν για να πάρει μπροστά η λειτουργία της αφύπνισης.
Το ‘χει αποδείξει και η ιστορία άλλωστε, όταν θέλουμε μπορούμε να κάνουμε την ανατροπή.
Γι’ αυτο και ξεχωρίζουμε.

Τώρα που το σκέφτομαι βέβαια, εγώ δεν πρόλαβα να βάλω υποψηφιότητα, δεν μου το πρότεινε και κανένας, οπότε μάλλον πρέπει να αναρωτηθώ τι δεν πάει καλά με τον εαυτό μου.
Γιατί και το σχολείο τελείωσα, και στο δημόσιο δουλεύω (λέτε να φταίει αυτό;) και ευφράδεια λόγου έχω, και μια καλή εμφάνιση, πιστεύω.
Δεν το σκέφτηκα όμως, ίσως φταίει το ότι είμαι πολύ ρομαντική για την εποχή μου, ποιος ξέρει.

Κλείνοντας, θα τροποποιήσω τη φράση μιας πολύ καλής μου φίλης, η οποία κρύβεται ως νόημα, πίσω από οτιδήποτε λέτε καλές μου υποψήφιες: «Διαθέτω αστερόσκονες, φίλτρα και μαγικά ραβδιά, για να φτιάχνω ό,τι θέλω, όποτε το θέλω».

Σας προκαλώ λοιπόν, να με βγάλετε από το παραμύθι της πραγματικότητας με τα ραβδάκια σας και να με βάλετε στην παραμυθένια πραγματικότητα που μου τάζετε…
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε τι σκέπτεστε...