Δευτέρα 28 Μαΐου 2012

Φωτιές Άναψε η Ολυμπιακή Φλόγα στον Μαραθώνα

spiros-zagaris1Με αποχώρηση της αντιπολίτευσης από το Δημοτικό Συμβούλιο του Μαραθώνα και πολλές κατηγορίες για την αδιαφορία του δημάρχου Ιορδάνη Λουίζου να προβάλλει την κληρονομιά του ιστορικού Δήμου.
Εν τω μεταξύ στο διαδίκτυο, σε προσωπική σελίδα του πρώην δημάρχου Μαραθώνα, Σπύρου Ζαγάρη, κυκλοφόρησαν φωτογραφίες από σχετική δραστηριότητά του...

Στην τελετή αφής της Ολυμπιακής φλόγας, με τον Πρόεδρο της ΔΟΕ κ. Ζακ Ρογκ, από την συμμετοχή του στην Ολυμπιακή λαμπαδηδρομία, από την τελετή παράδοσης της Ολυμπιακής φλόγας στο Παναθηναϊκό στάδιο κ.λπ.
Επικοινωνήσαμε μαζί του, γιατί από κάποιους ειπώθηκε πως θα μπορούσε να βοηθήσει, να μην μείνει ο Μαραθώνας έξω από την διαδρομή της Ολυμπιακής φλόγας.

Είναι γνωστό το ενδιαφέρον σας για την προβολή του Μαραθώνα και μάλιστα κατηγορηθήκατε γι αυτό. Γιατί δεν συνεχίζετε, στηρίζοντας τη νέα δημοτική αρχή;

«Πράγματι κατά την διάρκεια της θητείας μου, δεν έγινε απολύτως κατανοητό το ενδιαφέρον μου για την προβολή του Μαραθώνα πολλές φορές μάλιστα έγινε αντικείμενο κακόπιστης κριτικής.
Σήμερα βέβαια οι περισσότεροι από τους επικριτές μου, συμμετέχοντας στη νέα δημοτική αρχή, ακολουθούν τ’ αχνάρια μου. Αυτό δεν αποτελεί προσωπική δικαίωση, αλλά την ελπίδα ότι θα υπάρχει συνέχεια στο έργο που ξεκίνησα, που είναι και το ζητούμενο.
Για μένα ήταν στρατηγική επιλογή η προβολή του Μαραθώνα, μέσω της ιστορικής του κληρονομιάς. Όπως βέβαια και η διασφάλιση του αγροτικού τομέα - του δεύτερου πυλώνα της ανάπτυξης του Μαραθώνα (π.χ. με τα φράγματα που εμπλουτίζουν τον υδροφόρο ορίζοντα και θωρακίζουν την αντιπλημμυρική μας προστασία). Το όνομα και η ιστορία του Μαραθώνα, άνοιξαν τον δρόμο για την θεσμοθέτηση του Μαραθωνίου των νέων της Ενωμένης Ευρώπης και τη χρηματοδότησή μας απ’ ευθείας από την ΕΕ.
Πεποίθησή μου είναι ότι υπάρχει συνέχεια και από την στιγμή που δεν πολιτεύομαι πλέον, δεν θα είχα την παραμικρή αντίρρηση να βοηθήσω, όπου και όπως μπορώ να συνεχιστεί αυτό που άρχισα. Δεν μου ζητήθηκε ποτέ. Για την ακρίβεια δεν προσκλήθηκα ποτέ ούτε καν να παρακολουθήσω κάποια εκδήλωση του Δήμου, όπως γίνεται συνήθως. Μάλιστα στην μοναδική μου επίσκεψη στο Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου -καλεσμένος από σύλλογο της περιοχής μας- προπηλακίστηκα από μέλος της δημοτικής αρχής. Με λίγα λόγια δεν μπορεί κανείς να επιβάλλει την βοήθειά του. Πρέπει να του ζητηθεί. Επομένως δεν δέχομαι καμιά κατηγορία, ότι δεν βοηθώ. Από την άλλη, δεν εγκαταλείπω το όραμά μου για την προβολή του Μαραθώνα. Το στηρίζω κι εργάζομαι γιαυτό, από την θέση μου του μέλους της οργανωτικής επιτροπής του κλασικού μαραθωνίου και με την ιδιότητά μου του πρώην δημάρχου.
Η προσπάθειά μου για την προβολή του Μαραθώνα και των συγκριτικών του πλεονεκτημάτων, τα τελευταία χρόνια δημιούργησε ένα διεθνές δίκτυο φίλων του Μαραθώνα, έχουμε μάλιστα δημιουργήσει κι έναν σύλλογο, που επίσης αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο προς αυτή την κατεύθυνση.
Εξακολουθώ να ταξιδεύω σε μαραθωνίους σ’ όλο τον κόσμο, να κάνω επαφές με διπλωματικές αντιπροσωπίες, να συμμετέχω σε συνέδρια και αθλητικά γεγονότα.
Δεν θα σταματήσω, να παλεύω για όσα ο Μαραθώνας δικαιούται και γι αυτό δεν χρειάζομαι καμιά θεσμική ιδιότητα.
Σχετικά με το θέμα της Ολυμπιακής φλόγας: ο Μαραθώνας πρέπει να είναι μόνιμος προορισμός της Ολυμπιακής φλόγας. Όχι μόνο γιατί είναι Ολυμπιακός δήμος, αλλά και για όσα συμβολίζει. Προφανώς και τα αυτονόητα πρέπει να τα διεκδικείς».

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε τι σκέπτεστε...